Malaga

Best Time
to Travel

Masa Terbaik
Untuk Melancong

ช่วงเวลาที่ดีที่สุด
ในการมาเยือน

:

It is located in Andalusia in southern Spain. Its capital is the city of Malaga, the birthplace of the painter Pablo Picasso, and it is home to monuments such as the Alcazaba Arab citadel. It is also the setting for the religious processions which form part of Malaga's Easter Week celebrations, declared a Festival of Tourist Interest. The province lies on the shores of the Mediterranean Sea, and has 160 km of coastline with a multitude of beaches and marinas. One of its most famous cities is Marbella, known all over the world as Europe's golf capital.

Ia terletak di Andalusia di selatan Sepanyol. Ibu kotanya adalah kota Malaga, tempat kelahiran pelukis Pablo Picasso, dan merupakan rumah bagi monumen seperti benteng Arab Alcazaba. Ini juga merupakan tempat untuk perarakan keagamaan yang merupakan bagian dari perayaan Minggu Paskah Malaga, yang dinyatakan sebagai Festival Kepentingan Pelancong. Wilayah ini terletak di tepi Laut Mediterania, dan memiliki 160 km garis pantai dengan banyak pantai dan marina. Salah satu bandarnya yang paling terkenal adalah Marbella, yang terkenal di seluruh dunia sebagai ibu kota golf Eropah.

ตั้งอยู่ในแคว้นอันดาลูเซียทางตอนใต้ของสเปน เมืองหลวงคือเมืองมาลากา บ้านเกิดของจิตรกรปาโบล ปีกัสโซ และเป็นที่ตั้งของอนุสาวรีย์ต่างๆ เช่น ป้อมปราการอัลคาซาบา อาหรับ นอกจากนี้ยังเป็นสถานที่ประกอบพิธีทางศาสนาซึ่งเป็นส่วนหนึ่งของการเฉลิมฉลองสัปดาห์อีสเตอร์ของมาลากา เป็นเทศกาลที่ดึงดูดความสนใจของนักท่องเที่ยวได้อย่างดี เมืองนี้ตั้งอยู่ที่ชายฝั่งทะเลเมดิเตอร์เรเนียน และมีแนวชายฝั่งยาว 160 กิโลเมตร มีชายหาดและท่าจอดเรือมากมาย เมืองที่มีชื่อเสียงที่สุดเมืองหนึ่งคือมาร์เบลลา ซึ่งเป็นที่รู้จักไปทั่วโลกว่าเป็นเมืองหลวงด้านกีฬากอล์ฟของยุโรป

Sierra de Grazalema Nature Reserve

The Sierra de Grazalema is located between the Andalusian provinces of Cadiz and Malaga, and is the site of an important relictual area of Spanish fir, a tree which has become the symbol of these mountains. This is one of the most spectacular Karstic complexes in Spain, with deep gorges and cave systems, and the most extensive complex of rivers, cavities and subterranean galleries in Andalusia. The whole of the Sierra de Grazalema Nature Reserve was declared a UNESCO Biosphere Reserve in 1977.

Sierra de Grazalema terletak di antara provinsi Cadiz dan Malaga di Andalusia, dan merupakan lokasi kawasan relik yang penting dari pohon cemara Sepanyol, sebuah pohon yang telah menjadi simbol gunung-gunung ini. Ini adalah salah satu kompleks Karstik yang paling hebat di Sepanyol, dengan gaung dan sistem gua yang dalam, dan kompleks sungai, rongga dan galeri bawah tanah yang paling luas di Andalusia. Seluruh Cagar Alam Sierra de Grazalema diisytiharkan sebagai Rizab Biosfera UNESCO pada tahun 1977.

เซียร์รา เดอ กราซาเลมาตั้งอยู่ระหว่างจังหวัดอันดาลูเซียของคาดิซและมาลากา และเป็นที่ตั้งของพื้นที่ที่ระลึกที่สำคัญของต้นสนสเปนซึ่งเป็นต้นไม้ที่กลายเป็นสัญลักษณ์ของภูเขาเหล่านี้ เป็นคือ 1 ในคาสต์ที่งดงามที่สุดในสเปน ที่มีช่องเขาลึกและระบบถ้ำ รวมถึงแม่น้ำ โพรง และทางใต้ดินที่กว้างขวางที่สุดในอันดาลูเซีย เขตอนุรักษ์ธรรมชาติเซียร์รา เด กราซาเลมาทั้งหมดได้รับการประกาศให้เป็นเขตสงวนชีวมณฑลยูเนสโกในปี 1977

Alcazaba Fortress in Malaga

This Arab palace-fortress was built in the 11th century by King Badis of Granada. It is perfectly adapted to the contours of the land, and takes maximum advantage of the elevation of a hill. It is made up of two concentric spaces: the outside part is on the lower level, and the inner part houses the palace.

Benteng istana Arab ini dibina pada abad ke-11 oleh Raja Badis dari Granada. Ini disesuaikan dengan kontur tanah dengan sempurna, dan mengambil keuntungan maksimum dari ketinggian bukit. Ia terdiri dari dua ruang sepusat: bahagian luar berada di tingkat bawah, dan bahagian dalam menempatkan istana.

ป้อมปราการในพระราชวังอาหรับแห่งนี้สร้างขึ้นในศตวรรษที่ 11 โดยกษัตริย์บาดิสแห่งกรานาดาซึ่งถูกปรับปรุงให้เข้ากับรูปทรงของดินแดนแห่งนี้และระดับความสูงของเนินเขาได้อย่างสมบูรณ์แบบ ป้อมปราการถูกสร้างขึ้นจากช่องว่าง 2 จุด ส่วนด้านนอกอยู่ที่ชั้นล่างและส่วนด้านในเป็นที่ตั้งของวัง

Carmen Thyssen Museum in Malaga

The collection includes the main genres in 19th century Spanish painting, paying special attention to Andalusian artists. There are more than 200 works on display at the Villalón Palace, a mid-16th century building, in Malaga. The exhibition starts off with a series of paintings by old masters, including ‘Santa Marina’ by Zurbarán.

Koleksi ini merangkumi genre utama dalam lukisan Sepanyol abad ke-19, memberi perhatian khusus kepada seniman Andalusia. Terdapat lebih dari 200 karya yang dipamerkan di Istana Villalón, sebuah bangunan pertengahan abad ke-16, di Malaga. Pameran dimulakan dengan serangkaian lukisan oleh tuan lama, termasuk 'Santa Marina' oleh Zurbarán.

มีของสะสมนี้ที่ประกอบด้วยภาพวาดแบบสเปนสมัยศตวรรษที่ 19 ซึ่งให้ความสนใจกับศิลปินชาวอันดาลูเซียเป็นพิเศษ มีการจัดแสดงผลงานมากกว่า 200 ชิ้นที่พระราชวังวิลลาลอง ซึ่งเป็นอาคารกลางของศตวรรษที่ 16 ในมาลากา นิทรรศการเริ่มต้นด้วยชุดภาพวาดของปรมาจารย์เก่าแก่ รวมทั้ง 'ซานตา มารีนา' โดยซูร์บารัน

Picasso Museum Malaga

This centre is the culmination of a wish expressed by Pablo Picasso himself: for his work to be on display in the city of his birth. The Picasso Museum in Malaga is located in Buenavista Palace, a building representative of Renaissance civil architecture in Andalusia. The permanent exhibition comprises a selection of pieces from the private collections of two relatives, Christine Ruiz-Picasso and Bernard Ruiz-Picasso.

Pusat ini adalah puncak dari keinginan yang dinyatakan oleh Pablo Picasso sendiri: agar karyanya dipamerkan di kota kelahirannya. Muzium Picasso di Malaga terletak di Istana Buenavista, sebuah bangunan perwakilan seni bina Renaissance di Andalusia. Pameran tetap terdiri daripada pilihan kepingan dari koleksi peribadi dua saudara, Christine Ruiz-Picasso dan Bernard Ruiz-Picasso.

ศูนย์นี้เป็นความปรารถนาสูงสุดที่ปาโบล ปีกัสโซได้ถ่ายทอดออกมา สำหรับผลงานของเขาที่จะจัดแสดงในเมืองที่เขาเกิด พิพิธภัณฑ์ปีกัสโซในมาลากาตั้งอยู่ในพระราชวัง Buenavista ซึ่งเป็นอาคารของสถาปัตยกรรมยุคฟื้นฟูศิลปวิทยาในอันดาลูเซีย นิทรรศการถาวรนี้ประกอบด้วยผลงานที่คัดสรรจากของสะสมส่วนตัวของญาติทั้ง 2 คน ได้แก่ คริสติน รุยซ์-ปิกัสโซ และเบอร์นาร์ด รุยซ์-ปิกัสโซ

La Axarquia, Costa Del Sol

Almost constant sunshine and warm water beaches. Delicious fish, pretty hotels and great nightlife - this and much more awaits you on the well-known Costa del Sol in Malaga. But you will also find an unparalleled paradise close to the Costa del Sol: La Axarquía.

Hampir sinar matahari dan pantai air suam yang berterusan. Ikan yang enak, hotel cantik dan kehidupan malam yang hebat - ini dan banyak lagi menanti anda di Costa del Sol yang terkenal di Malaga. Tetapi anda juga akan menemui syurga yang tiada tandingannya dekat dengan Costa del Sol: La Axarquía.

ชายหาดที่มีแสงแดดส่องถึงและน้ำอุ่นเกือบตลอดเวลา ปลาสดอร่อย โรงแรมสวย และสถานบันเทิงยามค่ำคืนที่ยอดเยี่ยม ที่นี่และอีกมากมายรอคุณอยู่ที่คอสตา เดล โซล ที่มีชื่อเสียงในมาลากา อีกทั้งคุณยังจะได้พบกับสวรรค์ที่ไม่มีใครเทียบได้ใกล้กับ คอสตา เดล โซล ณ ลา อักซาร์เกีย

Caminito Del Rey Trail

This almost 8-kilometre path near Malaga (Andalusia) was once considered one of the most dangerous in the world. Today the entire route has been carefully restored, but although it's now much safer, one thing hasn't changed - the unique experience of strolling along walkways hanging over 100 metres up on a sheer cliff face. The views are unforgettable.

Laluan yang hampir 8 kilometer ini dekat Malaga (Andalusia) pernah dianggap sebagai salah satu yang paling berbahaya di dunia. Hari ini seluruh laluan telah dipulihkan dengan teliti, tetapi walaupun sekarang jauh lebih selamat, satu perkara tidak berubah - pengalaman unik berjalan-jalan di sepanjang jalan pejalan kaki yang tergantung lebih dari 100 meter di atas tebing yang tipis. Pandangan tidak dapat dilupakan.

เส้นทางเกือบ 8 กิโลเมตรใกล้มาลากา (อันดาลูเซีย) นี้เคยถูกมองว่าเป็น 1 ในเส้นทางที่อันตรายที่สุดในโลก วันนี้เส้นทางทั้งหมดได้รับการบูรณะอย่างระมัดระวัง แต่ถึงแม้ว่าตอนนี้จะปลอดภัยกว่ามากแล้ว แต่สิ่งหนึ่งที่ไม่เปลี่ยนแปลงนั่นคือประสบการณ์ที่ไม่เหมือนใครในการเดินเล่นไปตามทางเดินที่ทอดยาวกว่า 100 เมตรบนหน้าผาสูงชัน ในมุมมองที่ไม่อาจลืมเลือน

Why stop here? Discover your desired city to add to your very own personal trip planner!

Kenapa berhenti di sini? Cari bandar yang anda mahukan untuk ditambahkan pada perancang perjalanan peribadi anda sendiri!

ทำไมถึงแวะที่นี่? ค้นพบเมืองที่คุณต้องการเพื่อเพิ่มการวางแผนการเดินทางส่วนตัวของคุณเอง!

View of Frigiliana.
Malaga

SIGN UP
FOR UPDATES

DAFTAR UNTUK
KEMASKINI

ลงทะเบียนเพื่อรับการอัปเดต

Subscribe to our newsletter to receive news and future updates from Spain

Langgan buletin kami untuk menerima berita
dan kemas kini masa depan dari Sepanyol!

สมัครสมาชิกจดหมายข่าวของเราเพื่อรับข่าวสารและข้อมูลอัปเดตจากสเปนในอนาคต!

Copyright © 2024 Spain Tourism. All rights reserved.

Hak Cipta © 2024 Pelancongan Sepanyol. Hak cipta terpelihara.

ลิขสิทธิ์ © 2024 การท่องเที่ยวสเปน. Hak cipta terpelihara. สงวนลิขสิทธิ์